We now accept PayPal and PayPal Credit!

Oak Shoe Bench with Hidden Storage - Mobel

(7 Reviews)

Free UK Mainland Delivery

Quantity

£ 299 .00

New to our range of solid oak furniture is our shoe bench with additional storage which is great for use in hallways where space is at a premium.

The top of the bench makes for a great seat when putting on shoes, and the storage space at the bottom has been designed to keep your shoes and boots neat and tidy. The bench seat lifts up for additional storage of scarves, gloves, hats, etc. and the lid is held open by a hydraulic damper which helps to protect little fingers.

Crafted from oak which has been sourced from managed plantations, our shoe bench is delivered fully assembled and comes with a 5 year guarantee.

Dimensions: 63cm high x 60cm wide x 31cm deep Please allow 5 working days for delivery Unfortunately due to the weight of this shoe cabinet we are unable to deliver to the following post codes in the UK for the standard charge:

AB, CA, CF, DD, DG, EH, FK, G, IM, IV, KA, KW, KY, LD, LL, ML, NE, NP, PA, PH, SA, SY, TD If you would like to order a shoe cupboard and live in these areas we can provide a delivery quote on 0844 414 2885.

Unless otherwise stated, all dimensions are external. Widths provided are measured at the widest point.

Height 63 cm
Width 60 cm
Depth 31 cm

Baumhaus

From the living room to the office, from the classic to the contemporary, Baumhaus has a range that is guaranteed to fit in with your style, design and budget. Designed in the UK, Baumhaus prides themselves on the quality of the materials that they use ensuring that each piece is handcrafted and finished to the highest of standards.

Every item from the Baumhaus range uses sustainably sourced timbers or some ranges, like the Urban Chic and Coastal Chic ranges, are made entirely from reclaimed wood. Baumhaus are so confident in the quality of their products that they can guarantee them against defects and manufacturing problems. With a 5 year warranty it certainly gives you piece of mind that if an issue did arise it would be handled with the same care and attention as we do when receiving your order. 

Baumhaus are proud to be the owners of Kinetic Logistics as for many years they tried to search for a courier who would reach their high level of expectations. Instead they realised that the only way they could achieve the service level was to do it themselves. All of the Baumhaus pieces are not held in stock at our warehouse in Chester but are delivered direct from the Kinetic Logistics warehouse in Oxford. They have nationwide coverage, and they aim to deliver within five business days.

View our range of products from Baumhaus

No FAQ exists for the product.

3.6
/5
Independent Feedback based on 7 verified reviews.
Lid opening needs space to open due to lip makes it difficult to use
WEll made and well packaged. The only thing that was a negative for me is the fact that I measured very carefully to ensure that the bench would fit into the space I had available which it did perfectly, but when the lid is opened it hits the back wall and needs to me moved out to access it.
Nice well made piece of furniture
Good
I have not received it
OK
The piece of furniture itself is attractive and we are happy with how it looks. However it is not actually deep enough to put normal shoes across the bottom - an obvious design fault that is rather frustrating and means we can't put as many shoes in / as neatly as we were expecting. Also needs to be quite far from the wall to be able to open the top flap - again you would expect a better design / hinge mechanism to mean that it can be used easily. Altogether disappointing.
A Place For Everything
Sep, 2014
I am so sorry to hear you are disappointed with your order. I have checked our communication with you and it seems we only had one online "live chat" conversation with you which was answered immediately. If you did attempt a further live chat that was unanswered I am very sorry but I'm afraid we didn't receive this and we certainly wouldn't take days to respond. I can see from our notes on your order we offered the option of 3 different delivery days each with a few days notice and you opted for a Saturday delivery. I can only apologise that the courier arrived so early and I am unsure why this happened but I will contact the couriers to ask for an explanation. Regarding the product fault , we genuinely want you to be 100% happy with your order and wouldn't expect you to keep a faulty item. My colleague has contacted you regarding this however has been unable to reach you. Please do give us a call at your convenience on 0844 414 2885 (option 1) and we will do everything we can to resolve any outstanding issues. Once again apologies for any inconvenience caused. Kind Regards Lindsey@aplaceforeverything
Quantity